joi, 4 decembrie 2008

Rânca












U, ce mişto a fost ultimul week end. Mini-vacanţă de 1 Decembrie. Nu m-am dus la vot. Dar asta este o poveste pentru altă dată.
Acum vreau să vorbesc despre altceva. Despre o alternativă la obişnuitele ieşiri pe Valea Prahovei. Rânca este o staţiune prin Parâng, la vreo sută de kilometri nord de Râmnicu Vâlcea. Aici am fost în ultimul week end şi nu mi-a părut rău. Dar de loc. Bine, trişez un pic. Am mai fost şi prin martie, deci ştiam la ce mă duc.
Fraţi bucureşteni de suferinţă, lăsaţi focului tradiţia idioată a ieşirilor la Predeal et. comp! Hai să vă dau doar câteva argumente.
Mai întâi, nu este aşa departe cum sună. Sigur, ca distanţă este. Însă o treime din drum se face pe autostrada Bucureşti-Piteşti. Restul drumului este decent, se circulă lejer. NU o să vedeţi blocajele cunoscute, care apar între Comarnic şi Buşteni. Garantat nu veţi face mai mult de patru ore. În cel mai rău caz vă treziţi un picuţ mai devreme. Drumul din Novaci până sus e cam abrupt şi pe alocuri "ciupit", dar se poate urca fără probleme. Iarna e recomandabil să aveţi lanţuri.
Peisajul este la fel de frumos. Pentru cine e amator sunt destule trasee de bătut cu bocancul sau adidasul, după chef sau forţă.
Cazare se găseşte, există multe pensiuni, vile, cabane şi un hotel. Iar preţurile sunt mai mult decât ok. Pe la pensiuni se găteşte pe loc şi bine şi se folosesc, în general, produse prospete şi de ţară. Cel puţin la aia în care am stat eu.
Există o pârtie bunicică dotată cu nocturnă şi teleski. Pentru cine nu are echipament de ski, se poate închiria la faţa locului cu preţuri lejer decente. Pentru o zi, te duce pe la vreo 25 RON.
Sigur, nu-s cluburi sau discoteci, dar nici nu te calci pe bombeuri chiar cu toţi ghiolbanii de cartier. Sunt gipane şi ţoale de firmă, dar nu am auzit manele.
Nordul Olteniei în sine e o zonă la fel de vizitabilă ca Bucovina. Are peisaje frumoase, mai există ceva tradiţii şi produse locale. Sunt mânăstiri şi conace, cule, peşteri.
Nu-i obligatoriu să mă credeţi pe cuvânt. Mergeţi acolo şi vă convingeţi.

Niciun comentariu: