joi, 7 iulie 2011

Cine mă mai enervează

Ţi s-a întâmplat ca persoane din anturaj să-ţi repete pentru a o suta mia oară "Vai, dar asta e (nu e) bun pentru tine? Ai simţit nevoia să o iei pe pereţi ca la "Zidul Morţii" la faze de astea? Sau să-i faci masa guler? Sigur că da! Dacă nu, atunci să ştii că despre tine scriu.
Cei care mă enervează astăzi sunt adepţii habotnici ai "stilului sănătos" de viaţă (vegetarienii cu precădere). Chestia asta cu trăitul / mâncatul / băutul / respiratul / etc sănătos e noua religie, noul "beat", noul roz, noul orice mai vrei tu. Adepţii se regăsesc la tot pasul şi (în mod cu totul enervant) din ce în ce mai mult între apropiaţii tăi. Exact precum credincioşii unui cult au norme şi reguli stricte, au profeţi propovăduitori, iar ei înşişi ţin neapărat să facă exerciţiu apostolic pe spinarea ta. Ai zice că trăieşti în epoca bisericii creştine originare. Căci nu e de ajuns că noi, ăştilalţi, păgânii, ne-am dat mai la o parte să le facem loc şi dumnealor. Faptul că sunt liberi să se închine la salata de crudităţi cu ton şi să excomunice prăjeala nu-i satisface. Nu, nici vorbă. Ca orice sectă încă marginală simt impulsul major de a clădi o lume mai bună, recte o lume după chipul şi asemănarea lor. Şi, mânaţi de universalismul convingerilor lor, se dau de ceasul morţii să convertească în stânga şi-n dreapta, fără să înţeleagă cum că armonia în pluralism stă. Până una-alta, încercările lor de impunere sunt (încă) bazate pe convingere şi liberă acceptare. Însă curentul prinde din ce în ce mai multă vigoare, e promovat tot mai ferm şi mă aştept să nu fie prea departe timpurile, când vom mânca shaorma pe furiş, în mare secret, ca să nu fim arşi pe rug. Ca şi cum nu ar şti ei că strămoşii noştri, acum 100 de ani, trăiau mult mai sănătos, mai eco, decât noi, dar şi mult mai puţin.
Nota bene. Ca un liberal ce mă aflu, puţin îmi pasă ce face oricine cu viaţa lui personală. Câtă vreme nu mă atinge pe mine direct şi, eventual, contondent. Cei apropiaţi mie au dreptul şi libertatea să-mi semnaleze ce cred ei că nu fac bine - e în fişa postului - fără să mă bată la cap, dar şi să înţeleagă că am dreptul să iau decizii, care nu-i obligatoriu să le convină. Sau măcar să-mi facă mie bine. La urma urmei, sistemul are încredere în discernământul meu, când mă cheamă la vot.
Alte categorii de persoane care mă enervează azi:
1. Proştii plini de ei şi cu un simţ al umorului extrem de limitat.
2. Ruşii.

2 comentarii:

stef spunea...

numarul 2 nu prea sunt nici ei vegetarieni, de ce te enerveaza !?

cautatorul spunea...

Aşa mă enervează ei pentru ce am avut de tras în istorie din cauza lor. Şi nu numai noi, toată planeta.
Nici 1 nu sunt neapărat vegetarieni. Era ceva ironie la mijloc.