joi, 7 ianuarie 2010

Taxa pe fast-food

România e în criză. Pe toate planurile, dar acum vorbim de cel economic. Bugetul e mic şi prost întocmit. Sănătatea (ca şi învăţământul sau cultura) primeşte fonduri mai puţin decât pe sponci. În Românica lucrurile astea au devenit axiome, nu mai miră pe nimeni, se repetă anual. Deci, ce-i nou în tot maglavaisul ăsta? Nou este ministrul. Cseke Attila este tânăr şi pare un tip pus pe treabă. Şi pentru că nu prea are cu ce să facă treaba, încearcă să se cârpească pe ici, pe colo cu fonduri născute din idei hei-rupiste.
Zilele astea, atenţia mea nu prea distributivă (ca după vacanţă, de) a intrat în coliziune cu o ştire de presă. Care ştire anunţa că Ministerul Sănătăţii a propus înfiinţarea unei taxe pe produsele alimentare de tip fast-food. Hmmm, eu unul nu prea consum. La Mc' am mâncat ultima oară prin primăvară şi nici măcar în ţară. KFC-ul sper, din motive personale şi total nelegate de ei, ci de o anumită persoană, să dea faliment (ca şi Alpha Bank, de altfel, din aceleaşi motive; sau măcar Agenţia Tineretului). Iar la cât de des mănânc shaorma, îmi pot permite să dau câţiva bănuţi în plus. Care sunt şi pentru o cauză nobilă, nu? La urma urmei, mâncarea asta este nesănătoasă. De ce să nu fie taxată suplimentar ca ţigările?
Din curiozitate am citit legea. Şi mi-a părut brusc rău că pielea mea nu conţine clorofilă. Onor domn ministru propune o taxă de 20% pe mâncarea nerecomandată (adică de cine?) şi care conţine cantităţi mari de sare, grăsimi şi altele (dar ce înseamnă mari)?. Însă legea nu păcătuieşte doar prin imprecizii de astea tembele. Nu, are şi un punct foarte precis. Ăla în care propune aplicarea taxei pe toate produsele, ce conţin aditivi. Pâi, dragii moşului, asta înseamnă aproape tot: panificaţie, carne, lactate, conserve, dulciuri, chiar şi sare, ulei sau oţet. Tot ce este pregătit într-un fel sau altul. Apropos, şi sucurile 100% "naturale" au aditivi. Scapă doar fructele şi legumele proaspete, apa minerală (y compris plată) şi ouăle din piaţă. Dacă s-ar pune o taxă de inteligenţă pe guvern, nu cred că s-ar strânge de un covrig. Cu tot cu aditivi.
Attila-bacsi, carnea de sub şa se consideră că are aditivi?

Niciun comentariu: